Uczenie jako jedno z życiowych wyzwań współczesnego człowieka
Komentarze do artykułu:
-
Gość e-mentora, 2008-11-28 18:43:22
bardzo ciekawa praca, doskonale pokazuje podejscie MENiS do tego zagadnienia. ponadto zaskakujące statystyki, zdawałoby się, że nie jest najgożej, niby w Europie ale znów daleko od niej. być może taka wysoka jakość "usług" edu. w Polsce, ze niewielu musi z takich form korzystać? -
boguslaw.zajac@os.t-com.hr, 2012-05-04 13:13:15
wszystko to, co jest napisane w artykule jest tylko prawda z jednej stony. Nie zauwazylem podejscia do potrzeby czlowieka w kierunku integracji z przyroda, korzystania z przyrody w stopniu wylacznie niezbednym dla naszej egzystencji. Mamy juz tak wielki postep w technologii, ze jeszcze chwila i braknie nam czasu na minimum snu nie mowiac juz o miedzyludzkiej komunikacji, a komunikacja z przyroda (tu mam na mysli cale nasze otoczenie - ziemia, powietrze i woda, rosliny i zwierzeta) pozostaje daleko poza widnokregiem. Pozwole sobie zacytowac: "Głównym zadaniem edukacji ustawicznej jest w tym ujęciu wychowywanie nowego typu człowieka, charakteryzującego się twórczym i dynamicznym stosunkiem do życia i kultury; człowieka, który potrafi doskonalić siebie, zmieniać warunki życia i ulepszać je dla dobra społeczeństwa" ... to wszysko jest ladne, lecz niestety podrozumiewa przeksztalcanie otoczenia w stosunku do siebie. My nie mozemy funkcjonowac bez przyrody. Trzeba ksztalcic ludzi wpajajac im szacunek do otoczenia bez stawiania na pierwsze miejsce spoleczenstwa i wypaczonych zasad moralnych. Zyjemy aby sobie pomagac i czerpac z tego radosc. Jesli nie bedziemy mieli gdzie to jak to zrobimy? ps: polecam do przeczytania artykuly - Integralność natury - Globalizacja, Przekleństwo czy ratunek? znajdujace sie na stronie: zdrowieducha.pl
Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły
- » Dostępność stron internetowych – wymóg czy powinność [wydanie 91]
- » Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [wydanie 75]
- » Version 2.0 of the individual style of conducting classes by an academic teacher in the context of contemporary changes and trends in education [wydanie 74]
- » Przywództwo autentyczne a zaangażowanie w pracę - porównanie sektora publicznego z sektorem prywatnym [wydanie 72]
- » Metoda modelowania procesu oceny efektywności produkcji z wykorzystaniem standardu BPMN [wydanie 69]
- » Wykorzystanie programu LabSEE do tworzenia eksperymentów ekonomicznych online [wydanie 61]
- » Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach? [wydanie 60]
- » Oczekiwania płacowe studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej wobec pierwszego pracodawcy [wydanie 59]
- » Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniami zdolnymi w szkole [wydanie 57]
- » Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy [wydanie 55]