Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D
Komentarze do artykułu:
-
mw, 2009-03-07 22:03:03
Interesujący artykuł. Obawiam się jednak, że tego typu inicjatywy realizowane w Second Life to głównie eksperymenty formalne. Przy całym pozytywnym potencjale tego środowiska nie da się ukryć, że taka forma promocji wiedzy przegrywa z tradycyjną stroną WWW, która jest swobodnie dostępna, można ją znaleźć przez Google i nie wymaga żadnych rejestracji ani skomplikowanej nawigacji. Użyteczność to ważny element projektów edukacyjnych w Sieci, warto chyba o tym pamiętać. http://historiaimedia.org/2009/02/18/edukacja-internet-uzytecznosc-atrakcyjnosc/ pozdrawiam, mw -
MO, 2009-03-08 14:22:30
Przeniesienie wykładów akademickich do Second Life to na dzisiaj rzeczywiście eksperyment, ale czy jedynie formalny – tutaj miałbym wątpliwości. Wiąże się to z ogólnym pytaniem o kierunki rozwoju sieci oraz z bardziej konkretnym, o rolę strony www, jaką ona pełni w porównaniu do możliwości jakie stwarza środowisko 3D, a za tym, jakie wynikają z tego różnice dla edukacji. Myślę, że czym innym jest dostęp lub wymiana informacji na takich zasadach jak umożliwia to strona www, a czym innym interaktywny proces dydaktyczny, gdzie wartość ma kontakt z pedagogiem, i to nie na zasadach pojedynczych konsultacji, ale wspólnie problematyzowanych na bieżąco treści. Wtedy strona www może być traktowana jako uzupełnienie wykładu. Różnica te powoduje, że rozwijające się środowiska 3D mogą stawać się coraz bardziej obiecujące dla edukacji zdecentralizowanej. Warto pamiętać, że sieć nie musi być postrzegana jedynie jako narzędzie, ale może być traktowana jako ewoluujące medium dla wykształcania różnych sposobów działania, w tym dydaktyki. Środowisko 3D stwarza możliwość na rozwój sieciowego akademicyzmu, a budynek w przestrzeni elektronicznej staje się miejscem spotkań, skupiającym zainteresowanych. Celem przeniesienia edukacji do środowiska 3D jest dostrzeżenie różnic, a nie podobieństw w stosunku do edukacji tradycyjnej – to odmienne środowiska, jak i odmienna sytuacja edukacyjna. Zapraszam do Academia Electronica (Second Life serach: Academia Electronica) w poniedziałki, o godzinie 21.00, kiedy odbywa się wykład otwarty (30 godzinny kurs akademicki został zakończony w pierwszym semestrze). Zapraszam również zainteresowane osoby do udziały w projekcie Academii, tj. na zasadzie pojedynczego wystąpienia lub zgłoszenia kursu. MO -
Gość e-mentora, 2009-12-08 18:19:36
Do wypowiedzi przedmówcy chciałabym tylko dodać, że podstawowym błędem, w ocenie przydatności Second Life w dydaktyce jest porównywanie tego nazwijmy narzędzia (którego produktami są kursy realizowane w trybie synchronicznym) z narzędziami służącymi do tworzenia kursów w trybie asynchronicznym.
Weź udział w dyskusjach komentujących inne artykuły
- » Dostępność stron internetowych – wymóg czy powinność [wydanie 91]
- » Trudności w nauczaniu programowania na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy nauczycieli - absolwentów szkół pedagogicznych [wydanie 75]
- » Version 2.0 of the individual style of conducting classes by an academic teacher in the context of contemporary changes and trends in education [wydanie 74]
- » Przywództwo autentyczne a zaangażowanie w pracę - porównanie sektora publicznego z sektorem prywatnym [wydanie 72]
- » Metoda modelowania procesu oceny efektywności produkcji z wykorzystaniem standardu BPMN [wydanie 69]
- » Wykorzystanie programu LabSEE do tworzenia eksperymentów ekonomicznych online [wydanie 61]
- » Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniach? [wydanie 60]
- » Oczekiwania płacowe studentów i absolwentów Politechniki Wrocławskiej wobec pierwszego pracodawcy [wydanie 59]
- » Tutoring jako alternatywna metoda pracy z uczniami zdolnymi w szkole [wydanie 57]
- » Ocena kompetencji organizacji pracy u osób wchodzących na rynek pracy [wydanie 55]