Słowo wstępne

Małgorzata Marchewka

Witamy

Drodzy Czytelnicy "e-mentora",

z przyjemnością przekazuję Państwu najnowszy numer czasopisma, w którym Czytelnicy reprezentujący różne dyscypliny naukowe z pewnością znajdą artykuły wpisujące się w obszar ich zainteresowań.

Dział dotyczący metod, form i programów kształcenia rozpoczyna się od analizy losów absolwentów kierunków atypowych na rynku pracy i ciekawych wniosków na temat ich oceny przez pracodawców. Kolejne opracowanie dotyczy edukacji młodych obywateli i wykorzystania budżetów partycypacyjnych na uczelniach w Polsce. W numerze znalazły się również dwa artykuły na temat wcześniejszych etapów edukacji, w których Autorzy podejmują problem zaangażowania organizacyjnego i dzielenia się wiedzą oraz oceny kompetencji informacyjnych uczniów.

W części związanej z zarządzaniem znalazła się refleksja na temat izolacji osób z niepełnosprawnościami w kontekście prawnych, ekonomicznych, społecznych i technologicznych skutków pandemii COVID-19, relacja z badań, których celem było rozpoznanie, w jaki sposób praca w warunkach zdalnych przyczyniła się do zmiany preferencji pracowników kreatywnych i niekreatywnych wobec wykonywania obowiązków zawodowych o twórczym versus rutynowym charakterze indywidualnie versus w zespołach a także identyfikacja wad pracy zdalnej będących źródłem utraty satysfakcji przez pracowników z perspektywy pokolenia Z w Polsce.

W kręgu tematyki, która zajmuje istotne miejsce na łamach naszego czasopisma znajdują się także innowacje i technologie w biznesie. W bieżącym numerze Czytelnicy mogą zapoznać się z zastosowaniami mediów społecznościowych w inwestowaniu na rynku finansowym oraz obecnymi rozwiązaniami płatniczymi w metaverse, w tym z głównymi wyzwaniami związanymi z integracją tych systemów, jak bezpieczeństwo danych, weryfikacja tożsamości, procesy wymiany walut (także kryptowalut) oraz problemy z interoperacyjnością między różnymi wirtualnymi środowiskami.

Przypominam, że od października 2022 roku realizujemy projekt pt. "Działania na rzecz zwiększenia rozpoznawalności czasopisma w międzynarodowym środowisku naukowym" finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach projektu organizujemy kolejny konkurs: spośród artykułów w języku polskim zgłoszonych od 15 kwietnia do 15 maja 2024 roku Redakcja wybierze dwa, które zostaną przetłumaczone na język angielski i opublikowane w kolejnych anglojęzycznych numerach czasopisma. Szczegóły są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładce "Dla autorów".

Mam nadzieję, że lektura bieżącego numeru czasopisma będzie inspirującym doświadczeniem, które zachęci Państwa do zgłaszania swoich artykułów.

Dofinansowano z budżetu państwa rozwoju czasopism naukowych

Małgorzata Marchewka
Redaktor prowadzący